مراحل ثبت شرکت
نوشته شده توسط : noor

مراحل ثبت شرکت و موسسات غیرتجاری و ثبت تغییرات شرکت ها در تهران

1- ابتدا با توجه به نوع شرکت، ثبت تغییرات شرکت مدارک مورد نیاز را فراهم کنید.

2- سپس با مراجعه به سامانه ی اینترنتی http://sherkat.ssaa.ir درخواست خود را به اداره ی محترم ثبت شرکت ها اعلام نمایید.

3- اطلاعات خواسته شده در قسمت پذیرش تاسیس  را تکمیل کنید.

4- با طی کردن این مراحل ، کارشناس حقوقی به بررسی اطلاعات وارد شده می پردازد ، اگر اطلاعات دارای نقص باشد برای شما درسامانه ابلاغ رفع نقص ارسال می گردد و باید نقص را رفع نمایید ودر صورت عدم نقص اطلاعات ، آن را تاًیید می کند .

5- پس از پذیرش اینترنتی از طریق سامانه و اخذ تاًییدیه ی پذیرش ، باید نسخ اصلی صورت جلسات تنظیمی و ضمائم آن ها را از طریق باجه های پست به صورت سفارشی به آدرس ذکر شده در تاًییدیه ی پذیرش ارسال فرمایید.

6- با ارسال مدارک به اداره ی ثبت شرکت ها چنانچه صورتجلسه ی شما دارای نقص باشد، برای شما ابلاغ رفع نقص ارسال می شود و باید رفع نقص نمایید و اگر صورتجلسه ی شما تایید شود در نهایت جهت صدور آگهی به روزنامه ارسال می گردد.

در حالتی دیگر حتی ممکن است صورتجلسه ی شما رد شود که در این حالت دلایل رد صورتجلسه طی ابلاغیه ای به شما اعلام می گردد تا نسبت به صدور صورتجلسه ی جدید اقدام نمایید.

7- در صورت پذیرش ،مسئول اداره ،دستور ثبت در دفتر ثبت شرکت ها را صادر می نماید و مشخصات محتویات در دفاتر مخصوص ثبت می شود.مسئول دفتر شروع به ثبت و پیش نویس آگهی تاسیس شرکت در دفتر ثبت شرکت ها می نماید . کارت شناسایی متقاضیان را اخذ می کند وآن را با مشخصات مندرج در اساسنامه تطبیق می دهد.

احراز هویت متقاضیان ،اخذ امضا از متقاضیان در ذیل ثبت در دفتر، تصدیق متقاضیان تحت عنوان ثبت با سند برابر است ، نوشتن شماره ی ثبت در اظهارنامه شرکت از سایر اقدامات مسئول دفتر می باشد.مسئول ثبت دفتر، تشکیل پرونده داده و در روی آن از لحاظ تکمیل امضا گواهی می نماید.

یک نسخه اساسنامه و شرکتنامه و اظهارنامه، تحویل موسسین می گردد و نسخه ی دیگر اظهارنامه و اساسنامه و شرکتنامه و پیش نویس آگهی را که تشکیل پرونده گردیده، جهت تحریر به اتاق تایپ ارسال می دارد

8- درج در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران.

با توجه به ماده ی 6 نظامنامه ی قانون تجارت وزارت عدلیه و ماده ی 197 قانون تجارت در ظرف مدت یک ماه از تاریخ ثبت شرکت، باید خلاصه ی شرکت نامه و منضمات آن،توسط اداره ثبت در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران و یکی از جراید کثیرالانتشار مرکز اصلی شرکت به خرج خود شرکت منتشر شود.

پس از تشکیل شرکت نسبت به تعیین حوزه مالیاتی و تشکیل پرونده دارایی،تهیه دفاتر قانونی و پلمپ دفاتر و اخذ کد اقتصادی اقدام نمایید.

همان طور که ذکر شد،امروزه اکثر مردم سعی بر آن دارند که فعالیت های خود را در زمینه های اقتصادی،صنعتی،کشاورزی،تولیدی و غیره تحت یک قالب سازماندهی شده انجام دهند،بنابراین تمایل بیشتری به تاسیس انواع شرکت های تجارتی و غیر تجارتی نشان می دهند تا از مزایای این شرکت ها استفاده کنند.

آمارهای سرشماری اخیر نفوس و مسکن(آبان ماه 1390) نیز حاکی از افزایش میزان جمعیت و ساختمان های تجاری و در نتیجه تاسیس شرکت ها و بنگاه های مالی،تولیدی،خدماتی و بازرگانی جدید بوده است.

در این رابطه،الزامات قانونی و ضرورت مشروعیت بخشیدن به فعالیت های تجاری و اقتصادی ایجاب می کند فعالان این عرصه بمنظور صیانت از حقوق و اختیارات خویش اقدامات لازم اداری و حقوقی را در جهت تثبیت و استفاده از منافع متصور و مترتب بعمل آورند.

جهت مزید اطلاع خوانندگان محترم،به اطلاع می رساند که ثبت شرکت فکر برتر، مفتخر است در ارائه ی کلیه ی خدمات حقوقی،ثبت شرکت،ثبت نام و علائم تجاری، ثبت طرح های صنعتی،ثبت اختراع،ثبت و اعمال تغییرات شرکت در خدمت شما عزیزان باشد تا از این رهگذر بتواند در راه تسریع و تسهیل کلیه ی نیازهای ثبتی و حقوقی افراد حقیقی و حقوقی گام هایی هر چند کوتاه برمی دارد.

کادر فنی و مهندسی فکربرتر، با بیش از سه دهه تجربه مدیریت در ارائه ی خدمات ثبتی و حقوقی ما را قادر ساخته تا علاوه در تهران،در سایر مراکز استانی کشور وحتی خارج از مرزهای میهن عزیزمان در سریع ترین زمان به ارائه ی خدمات بپردازیم.

مراحل ثبت شرکت دانش بنیان

مرحله اول  ثبت شرکت

در قدم اول برای ثبت شرکت دانش بنیان شما باید یک شرکت یا مؤسسه را در اداره ثبت شرکت ها و مؤسسات غیر تجاری ثبت کنید.

بعد از به ثبت رساندن شرکت، شما قادر خواهید بود آن را تبدیل به شرکت دانش بنیان کنید. شرکت با مسئولیت محدود از شرکت هایی است که می توانید برای این کار انتخاب کنید.

ولی در این انتخاب محدود نیستید و می توانید با توجه به نیاز خودتان شرکت سهامی خاص یا موسسه غیر تجاری را برگزینید.

البته لازم به ذکر است که در موضوع فعالیت شرکتی که می خواهید ثبت کنید باید " تولید و مهندسی" را قید کنید.

مرحله دوم  ایده پردازی و نوآوری 

در قدم بعدی برای ثبت شرکت دانش بنیان به ایده و نوآوری با ارزش‌افزوده بالا نیاز دارید.  اساس شرکت دانش بنیان تلفیق علم و دانش با اقتصاد است.

به همین علت در قدم اول یک شخصیت تجاری شکل گرفته است. در قدم بعدی باید به ایده هایی که بتواند شاخص کارگروه ارزیابی دانش بنیان را به دست آورد، پرداخت.

قانون حمایت از مؤسسات و شرکت های دانش بنیان و تجاری سازی ابداعات و اختراعات فقط محصولات و خدمات دارای ارزش افزوده بالا را تحت پوشش خود قرار می دهد.

مرحله سوم  تجاری سازی ایده و اختراع

بحث تجاری سازی یک اقدام مهم در راستای دانش بنیان شدن شرکت است. در واقع، هم افزایی علم و ثروت قدم اصلی یک شرکت دانش بنیان به شمار می رود.

برای بیان ساده تر باید بگوییم که یک ایده هر چقدر هم که خوب باشد، اگر بازاریابی درستی برای آن صورت نگیرد، شکست خواهد خورد.

در این مرحله از مراحل ثبت شرکت دانش بنیان باید برای اینکه ایده و اختراع خود را به محصول تجاری تبدیل کنیم طرح امکان سنجی تهیه کنیم.

در این راستا باید مجوزهای مورد نیاز را از سازمان های مربوطه اخذ کنیم.

برای تجاری سازی اختراعمان به یک مکان نیاز داریم که برای این منظور می توانیم از تسهیلات دولتی هم استفاده کنیم.

در آخر باید یک طرح جامع برای بازاریابی و فروش محصول تجاری سازی شده تهیه کنیم.

با ثبت شرکت دانش بنیان می توانید از مزایای زیادی مانند معافیت های مالیاتی و غیره استفاده کنید.

استعلام ثبت شرکت  

اکنون تنها ترین منبع قابل استناد برای همه اشخاص، ارگان ها، سازمان های دولتی و خصوصی سامانه استعلام اشخاص حقوقی کشور است و تنها شرکت هایی معتبر هستند که نام آنها در این سامانه موجود باشد.

انواع مختلف شرکت ها، شماره ثبت دارند که یکی از موارد اصلی برای استعلام ثبت شرکت است.

شماره ثبت برای یک شرکت مانند شماره شناسنامه برای یک فرد است.

نام شرکت، شناسه ملی شرکت و شماره ثبت شرکت سه رکن اصلی برای استعلام شرکت به وسیله سامانه اداره ثبت شرکتها به آدرس سایت www.irsherkat.ssaa.ir است.

 

https://danasabt.ir/%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d8%b3%d8%b1%d9%85%d8%a7%db%8c%d9%87-%d8%b4%d8%b1%da%a9%d8%aa/

مزایای ثبت شرکت 

در اینجا به 9 مورد از مزایای ثبت شرکت اشاره می کنیم :

1-انجام فعالیت‌های شرکت به شکل قانونی :

همه فعالیت ها و کارهایی که قصد داریم در زمینه کار و تجارت انجام دهیم اگر در قالب شرکت انجام شود حالت رسمی پیدا کرده و ارزش بیشتری پیدا می کند. قانون بر فعالیت این شرکت ها نظارت می کند و همه فعالیت ها باید مطابق قانون پیش روند. در این صورت افراد و شرکت ها بیشتر تمایل به همکاری با شما دارند.

2- همه اعضا نسبت به فعالیت های شرکت مسئولیت دارند:

زمانی که شرکتی را ثبت می کنیم، سود و زیان و همه فعالیت هایی که در شرکت اتفاق می افتد به عهده یک شخص نیست بلکه همه اعضای شرکت در قبال آن مسئولیت دارند .

3-همه اعضا حقوق دارند و قانون از آنها حمایت می کند :

زمانی که شراکت اعضا شکل قانونی داشته باشد، هرگاه مشکلی بین اعضا به وجود بیاید به وسیله قانون می توانند حل و فصل کنند .

4- با ثبت شرکت می توانند در مناقصه ها و مزایده ها شرکت کنند :

افراد به صورت شخصی نمی توانند در مزایده ها و مناقصه های شرکت کنند؛ بلکه باید در قالب شرکت در این امور شرکت کنند .

5-شرکت های بزرگ و برند ها، نمایندگی خود را به شرکت ها می دهند :

اگر فردی بخواهد از یکی از شرکت های معتبر نمایندگی بگیرد و با آن شرکت کار کند ابتدا باید شرکت خود را ثبت کند چون این نمایندگی ها راحت تر با شرکت ها کار می کنند .

6-همه اطلاعات مربوط به شرکت ها باید کامل و واضح باشد :

بعد از اینکه شرکت خود را ثبت کردید، باید هیچ گونه ابهامی درباره شرکت برای افرادی که می خواهند با شرکت کار کنند، وجود نداشته باشد. شرکتها  موظفند همه اطلاعات لازم را در روزنامه های کثیر الانتشار چاپ کنند.

7-هر چه از تاریخ ثبت شرکت ها بگذرد به اعتبار شرکت اضافه می شود.

8-با ثبت شرکت ها می توان از مزایای دریافت وام و اعتبارات استفاده کرد :

بعضی از امتیازات و وام ها به اشخاص داده نمی شود و فقط در قالب شرکت می شود از این تسهیلات و امتیازات استفاده کرد. .

9-با ثبت شرکت می شود با دیگر کشور ها مبادلات تجاری داشت.





:: بازدید از این مطلب : 327
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 شهريور 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: